Zwiększenie świadomości nauczycieli na temat zdrowia psychicznego własnego i uczniów.
Poznanie czynników chroniących i ryzyka zdrowia psychicznego w szkole.
Rozwijanie kompetencji w zakresie rozpoznawania zaburzeń psychicznych u uczniów.
Zdrowie psychiczne nauczyciela i ucznia – zależności i wpływy.
Rozpoznawanie czynników ryzyka i sygnałów ostrzegawczych.
Wsparcie w sytuacjach kryzysowych – zasady i dobre praktyki.
Jak pracować z uczniem z zaburzeniami psychicznymi w szkole.
⏳ 3 godziny dydaktyczne
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.
Dbając o siebie, możemy znacząco wpłynąć na zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Jesteśmy dla nich wzorem – nasze postawy, sposób reagowania na stres i codzienne wybory kształtują ich podejście do siebie i świata. Oto, jak troszcząc się o siebie, jednocześnie chronić i wzmacniać zdrowie psychiczne młodszych:
Dbaj o sen, zdrową dietę i ruch – dzieci uczą się przez obserwację.
Zarządzaj stresem w zdrowy sposób – zamiast krzyku, wybieraj rozmowę lub techniki relaksacyjne.
Pokaż, że proszenie o pomoc to siła, nie słabość – rozmawiaj o emocjach i nie bój się powiedzieć: "Nie czuję się dziś dobrze, potrzebuję chwili dla siebie".
Nie wylewaj frustracji na dzieci – rozpoznaj swoje emocje i zadbaj o ich zdrowe przeżywanie.
Znajdź czas dla siebie – odpoczynek i pasje regenerują i pokazują dzieciom, że dbanie o siebie to coś naturalnego.
Otwarta komunikacja – rozmawiaj z dziećmi nie tylko o obowiązkach, ale i uczuciach.
Bezpieczna przestrzeń – pozwól dziecku czuć, że może mówić o trudnościach bez obawy przed oceną.
Regularna obecność i uważność – wspólne posiłki, rozmowy bez telefonu, zainteresowanie ich światem.
Nazywaj emocje – swoje i dziecka – np. „Widzę, że jesteś rozczarowany”, „Dzisiaj jestem zestresowana, potrzebuję ciszy”.
Ucz strategii radzenia sobie – techniki oddechowe, planowanie, rozmowa z bliską osobą.
Unikaj nadmiernego krytykowania – zamiast tego wspieraj rozwój poprzez konstruktywną informację zwrotną.
Doceniaj wysiłek, nie tylko efekt – wzmacnia to poczucie własnej wartości.
Zmiana zachowania, wycofanie się, drażliwość, problemy ze snem lub nauką mogą świadczyć o trudnościach psychicznych. W razie potrzeby skonsultuj się z psychologiem.
Nie musisz być idealnym rodzicem – ważne, byś był obecny, autentyczny i gotowy na naukę.
Korzystaj z pomocy specjalistów – psycholog, pedagog, psychiatra dziecięcy to nie „ostateczność”, a mądre wsparcie.
Dbanie o siebie to nie egoizm – to fundament, dzięki któremu możemy być wsparciem dla młodych ludzi. Twoja stabilność emocjonalna, świadomość i troska są dla dzieci latarnią w trudnych chwilach. Dbając o siebie, uczysz ich, że mają prawo do opieki, szacunku i miłości – również od samych siebie.
UWAGA! Wszystkie szkolenia nauczycieli możemy realizować stacjonarnie w dowolnej placówce edukacyjnej, z dojazdem na terenie kraju albo w formie warsztatu online poprzez MS Teams. Ty decydujesz, która forma jest lepsza dla Twojego zespołu!
Administratorem Twoich danych jest Virtus Mens Anna Kaczmarska z siedzibą w Plac Teatralny 10/4-5, 41-800 Zabrze, wpisanej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, pod numerem NIP:7341556989, REGON:243295346.
Sprawdź nasze premium szkolenia dla nauczycieli oraz szkolenia zgodne z priorytetami Ministerstra Edukacji Narodowej RP na 2025 rok.
Czarno na białym. Wszystkie szkolenia w jednym pliku. Potrzebujesz przedstawić szkolenia osobom decyzyjnym lub kadrze nauczycieli? Pobierz listę wszystkich szkoleń Virtus Mens wraz z formularzem uczestnictwa.
Virtus Mens Anna Kaczmarska
Plac Teatralny 10/4-5
41-800 Zabrze
NIP: 7341556989
Realizacja strony Spectrum Marketing 2025.