Czarno na białym. Wszystkie szkolenia w jednym pliku. Potrzebujesz przedstawić szkolenia osobom decyzyjnym lub kadrze nauczycieli? Pobierz listę wszystkich szkoleń Virtus Mens wraz z formularzem uczestnictwa.
Cele szkolenia:
Przekazanie nauczycielom technik wspierających proces zapamiętywania treści edukacyjnych.
Rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie samodzielnego uczenia się.
Poznanie praktycznych metod aktywizujących pamięć i myślenie uczniów.
Tematyka szkolenia:
Rozpoznawanie preferowanych stylów uczenia się.
Łańcuchowa metoda skojarzeń.
Zastosowanie mnemotechnik w nauczaniu różnych przedmiotów.
Przykładowe ćwiczenia do wykorzystania na lekcjach.
Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne
Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.
Cele szkolenia:
Rozwijanie świadomości nauczycieli na temat mechanizmów skutecznego uczenia się.
Poznanie roli motywacji i pamięci w procesie nauki.
Zapoznanie z technikami wspierającymi efektywne przyswajanie wiedzy przez uczniów.
Tematyka szkolenia:
Czym jest efektywne uczenie się.
Funkcje pamięci i krzywa zapominania.
Wpływ motywacji na wyniki w nauce.
Syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych.
Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne
Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.
Cele szkolenia:
Poznanie mechanizmów uczenia się mózgu w świetle badań neurobiologicznych.
Rozwijanie umiejętności projektowania procesów nauczania zgodnych z naturalnymi możliwościami ucznia.
Wdrażanie metod wspierających efektywność uczenia się.
Tematyka szkolenia:
Funkcjonowanie mózgu a proces uczenia się.
Wpływ stresu i emocji na przyswajanie wiedzy.
Znaczenie motywacji i pamięci w uczeniu się.
Metody dydaktyczne sprzyjające zapamiętywaniu i rozumieniu treści.
Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne
Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.
Cele szkolenia:
Zrozumienie specyfiki rozwoju psychicznego nastolatków.
Nabycie umiejętności efektywnej komunikacji z młodzieżą w okresie dojrzewania.
Rozwijanie kompetencji nauczycieli w zakresie budowania relacji z nastolatkami.
Tematyka szkolenia:
Charakterystyka okresu dojrzewania.
Typowe zachowania i kryzysy nastolatków.
Strategie wspierające rozwój emocjonalny i społeczny młodzieży.
Skuteczna komunikacja z uczniami w okresie buntu.
Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne
Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.
Cele szkolenia:
Rozwijanie umiejętności nauczycieli w zakresie oceniania wspierającego rozwój ucznia.
Poznanie sposobów budowania motywacji uczniów poprzez konstruktywne informacje zwrotne.
Kształtowanie pozytywnego podejścia do procesu oceniania.
Tematyka szkolenia:
Rola oceniania w motywowaniu i wspieraniu ucznia.
Ocenianie kształtujące i jego wpływ na efektywność nauki.
Sposoby przekazywania informacji zwrotnej uczniom.
Błędy i pułapki w procesie oceniania.
Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne
Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.
Cele szkolenia:
Rozwijanie umiejętności komunikacji z rodzicami wymagającymi szczególnego podejścia.
Poznanie przyczyn konfliktów na linii szkoła–rodzic i sposobów ich rozwiązywania.
Wypracowanie skutecznych strategii współpracy z rodzicami.
Tematyka szkolenia:
Typy rodziców i źródła konfliktów.
Blokady komunikacyjne w relacji nauczyciel–rodzic.
Styl rozwiązywania konfliktów i jego wpływ na relacje nauczyciel – rodzic.
Strategie przekazywania trudnych informacji o uczniu.
Tworzenie zasad skutecznej współpracy szkoły z rodzicami.
Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne
Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.
Cele szkolenia:
Wzrost kompetencji nauczycieli w zakresie skutecznego diagnozowania i ewaluacji działań wychowawczo-profilaktycznych.
Usprawnienie procesu tworzenia programów wychowawczych.
Poznanie szybkich i efektywnych metod badania potrzeb uczniów.
Tematyka szkolenia:
Znaczenie diagnozy w pracy wychowawczej.
Przeprowadzanie szybkich diagnoz dla programu wychowawczo–profilaktycznego.
Tworzenie planów pracy wychowawczej dla poszczególnych klas.
Sposoby przeprowadzania ewaluacji programu wychowawczego.
Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne
Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.
Cele szkolenia:
Przygotowanie nauczycieli do tworzenia i realizacji innowacji pedagogicznych.
Rozumienie zasad dokumentowania i wdrażania innowacji w praktyce szkolnej.
Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o nowatorskie rozwiązania.
Tematyka szkolenia:
Zasady wprowadzania innowacji pedagogicznych.
Dokumentacja innowacji i przykłady dobrych praktyk.
Tworzenie przykładowej innowacji podczas szkolenia.
Pozyskiwanie środków pozabudżetowych na realizację innowacji.
Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne
Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.
Cele szkolenia:
Zwiększenie umiejętności nauczycieli w planowaniu i prowadzeniu projektów edukacyjnych.
Poznanie zasad skutecznej realizacji metod projektowych w szkole.
Rozwijanie kreatywności uczniów poprzez projektową formę pracy.
Tematyka szkolenia:
Metoda projektu w podstawie programowej.
Cechy skutecznego projektu edukacyjnego.
Budowanie i zarządzanie zespołami projektowymi.
Dekalog nauczyciela prowadzącego projekt.
Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne
Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.
Cele szkolenia:
Przygotowanie nauczycieli do wdrażania i realizacji standardów ochrony dzieci w placówkach oświatowych.
Rozpoznawanie symptomów krzywdzenia dziecka w środowisku szkolnym.
Poznanie procedur interwencji i zasad zawiadamiania odpowiednich organów.
Tematyka szkolenia:
Podstawy prawne wprowadzania standardów ochrony małoletnich.
Bezpieczne relacje uczeń–nauczyciel.
Procedury interwencyjne w sytuacji podejrzenia krzywdzenia.
Symptomy krzywdzenia dzieci i sposoby ich rozpoznawania.
Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne
Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.
Cele szkolenia:
Przygotowanie nauczycieli do przestrzegania obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy i prawa oświatowego.
Zapoznanie z zasadami odpowiedzialności dyscyplinarnej i porządkowej.
Poznanie przebiegu postępowania przed komisją dyscyplinarną.
Tematyka szkolenia:
Odpowiedzialność porządkowa nauczycieli według Kodeksu Pracy.
Przepisy prawa oświatowego dotyczące odpowiedzialności zawodowej.
Postępowanie przed komisją dyscyplinarną – etapy i zasady.
Ochrona nauczyciela w sytuacjach spornych.
Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne
Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.
Cele szkolenia:
Podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie rozpoznawania i reagowania na przemoc wobec dzieci.
Zapoznanie z procedurą "Niebieskiej Karty" i zasadami współpracy z instytucjami pomocowymi.
Rozwijanie umiejętności wsparcia ofiar przemocy i ich ochrony.
Tematyka szkolenia:
Definicja agresji i przemocy wobec dzieci.
Rodzaje przemocy i skutki dla rozwoju dziecka.
Procedura Niebieskiej Karty – etapy i zasady.
Współpraca z Policją, sądem i innymi służbami.
Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne
Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.
Cele szkolenia:
Zwiększenie świadomości nauczycieli na temat zjawiska wypalenia zawodowego.
Rozpoznawanie objawów wypalenia i grup ryzyka.
Rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze stresem i utrzymania motywacji w pracy zawodowej.
Tematyka szkolenia:
Różnica między zmęczeniem a wypaleniem zawodowym.
Stres – mechanizmy i techniki radzenia sobie.
Diagnozowanie wypalenia – symptomy i etapy.
Jak zapobiegać utracie motywacji do pracy w szkole.
Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne
Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.
Cele szkolenia:
Podniesienie świadomości nauczycieli w zakresie zapewniania bezpieczeństwa fizycznego i psychicznego w szkole.
Poznanie procedur i zasad reagowania na sytuacje zagrożenia.
Rozwijanie umiejętności w zakresie profilaktyki zagrożeń cyfrowych i realnych.
Tematyka szkolenia:
Obowiązki szkoły i nauczycieli w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa.
Sygnały zagrożenia i rekomendowane działania profilaktyczne.
Procedury w sytuacjach kryzysowych.
Profilaktyka cyberzagrożeń i zachowań ryzykownych wśród uczniów.
Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne
Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.
Cele szkolenia:
Wzmacnianie spójności i współpracy w radzie pedagogicznej.
Rozwijanie kompetencji interpersonalnych w pracy zespołowej.
Kształtowanie kultury współpracy i wzajemnego wsparcia w gronie nauczycieli.
Tematyka szkolenia:
Znaczenie spójności zespołu nauczycielskiego.
Ćwiczenia i działania budujące „ducha zespołu”.
Tworzenie strategii wzmacniających współpracę i wzajemne zaufanie w radzie pedagogicznej.
Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne
Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.
Cele szkolenia:
Podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie profilaktyki uzależnień wśród dzieci i młodzieży.
Poznanie strategii profilaktycznych pierwszo-, drugo- i trzeciorzędowych.
Rozwijanie umiejętności planowania i realizowania skutecznych działań profilaktycznych.
Tematyka szkolenia:
Rodzaje uzależnień i grupy ryzyka wśród uczniów.
Sygnały ostrzegawcze wskazujące na podejmowanie zachowań ryzykownych.
Strategie wzmacniania czynników chroniących i minimalizowania czynników ryzyka.
Planowanie i ewaluacja działań profilaktycznych w szkole.
Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne
Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.
Cele szkolenia:
Nabycie umiejętności prawidłowego opracowania i realizowania dokumentów IPET i WOPFU.
Zwiększenie świadomości roli diagnozy funkcjonowania ucznia w procesie edukacji specjalnej.
Rozwijanie kompetencji w zakresie pracy zespołowej nad wsparciem ucznia.
Tematyka szkolenia:
WOPFU – zasady zbierania danych i diagnozowania funkcjonowania ucznia.
IPET – konstrukcja i wdrażanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych.
Organizacja pracy zespołu nauczycieli i specjalistów.
Ocena efektywności realizowanych działań.
Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne
Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.
Cele szkolenia:
Rozwijanie umiejętności nauczycieli w zakresie organizowania i dokumentowania pomocy psychologiczno–pedagogicznej.
Poznanie skutecznych metod wspierania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Wzbogacenie warsztatu pracy o przydatne narzędzia i materiały dydaktyczne.
Tematyka szkolenia:
Podstawy prawne pomocy psychologiczno–pedagogicznej w szkole.
Organizacja zajęć korekcyjno–kompensacyjnych i wspierających rozwój ucznia.
Dostosowanie wymagań edukacyjnych – przykłady i zapisy.
Dokumentowanie działań pomocowych i wykorzystanie dostępnych aplikacji edukacyjnych.
Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne
Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.
Cele szkolenia:
Zwiększenie wiedzy nauczycieli na temat odpowiedzialności prawnej uczniów.
Poznanie zasad postępowania w sytuacjach naruszenia prawa przez uczniów.
Rozwijanie kompetencji w zakresie budowania odpowiedzialności u młodzieży.
Tematyka szkolenia:
Pojęcia: nieletni, młodociany, małoletni w prawie polskim.
Odpowiedzialność prawna na podstawie Kodeksu karnego i ustawy o wspieraniu nieletnich.
Środki wychowawcze stosowane przez szkołę.
Budowanie świadomości prawnej i odpowiedzialności uczniów.
Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne
Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.
Cele szkolenia:
Zwiększenie wiedzy nauczycieli na temat przeciwdziałania przemocy i agresji w szkole.
Poznanie procedur reagowania na sytuacje agresywne.
Rozwijanie umiejętności budowania bezpiecznego środowiska szkolnego.
Tematyka szkolenia:
Rodzaje i formy agresji i przemocy.
Procedury reagowania na agresję.
Ochrona nauczyciela przed agresją uczniów.
Skuteczne działania profilaktyczne na poziomie klasy i szkoły.
Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne
Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.
Cele szkolenia:
Rozwijanie umiejętności skutecznego motywowania uczniów.
Poznanie roli oceniania i informacji zwrotnej w budowaniu motywacji.
Kształtowanie poczucia wartości i sprawczości wśród uczniów.
Tematyka szkolenia:
Od czego zależą osiągnięcia uczniów?
Czym jest sukces na miarę możliwości?
Efektywne strategie motywowania w pracy nauczyciela.
Współpraca z rodzicami jako element wzmacniania motywacji ucznia.
Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne
Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.
Cele szkolenia:
Rozwijanie kompetencji nauczycieli w zakresie zarządzania klasą i budowania autorytetu.
Poznanie skutecznych metod pracy z uczniami łamiącymi zasady.
Opracowanie strategii klasowych i szkolnych systemów dyscyplinujących.
Tematyka szkolenia:
Przyczyny zachowań naruszających dyscyplinę.
Skuteczne interwencje nauczyciela w sytuacjach trudnych.
System klasowych i szkolnych zasad oraz konsekwencji.
Współpraca z rodzicami uczniów sprawiających trudności.
Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne
Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.
Cele szkolenia:
Rozwijanie umiejętności nauczycieli w zakresie wprowadzania mediacji rówieśniczych.
Poznanie standardów i procedur prowadzenia mediacji w środowisku szkolnym.
Kształtowanie postaw empatii, dialogu i rozwiązywania konfliktów wśród uczniów.
Tematyka szkolenia:
Konflikt w szkole – wady i zalety.
Style rozwiązywania konfliktu.
Rola mediacji w pracy wychowawczej.
Praktyczne przykłady wprowadzania mediacji w szkole.
Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne
Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.
Sprawdź nasze premium szkolenia dla nauczycieli oraz mediacje rówieśnicze.
Administratorem Twoich danych jest Virtus Mens Anna Kaczmarska z siedzibą w Plac Teatralny 10/4-5, 41-800 Zabrze, wpisanej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, pod numerem NIP:7341556989, REGON:243295346.
Virtus Mens Anna Kaczmarska
Plac Teatralny 10/4-5
41-800 Zabrze
NIP: 7341556989
Realizacja strony Spectrum Marketing 2025.