Autorskie szkolenia dla nauczycieli Virtus Mens

person writing bucket list on book

Pobierz listę szkoleń

Wszystkie szkolenia nauczycieli w jednym dokumencie.

Czarno na białym. Wszystkie szkolenia w jednym pliku. Potrzebujesz przedstawić szkolenia osobom decyzyjnym lub kadrze nauczycieli? Pobierz listę wszystkich szkoleń Virtus Mens wraz z formularzem uczestnictwa.

Autorskie szkolenia dla nauczycieli

V10. Jak uczyć dzieci uczenia się? Techniki efektywnego zapamiętywania na lekcjach

Cele szkolenia:

  • Przekazanie nauczycielom technik wspierających proces zapamiętywania treści edukacyjnych.

  • Rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie samodzielnego uczenia się.

  • Poznanie praktycznych metod aktywizujących pamięć i myślenie uczniów.

 

Tematyka szkolenia:

  • Rozpoznawanie preferowanych stylów uczenia się.

  • Łańcuchowa metoda skojarzeń.

  • Zastosowanie mnemotechnik w nauczaniu różnych przedmiotów.

  • Przykładowe ćwiczenia do wykorzystania na lekcjach.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

V9. Wprowadzenie do efektywnego uczenia się

Cele szkolenia:

  • Rozwijanie świadomości nauczycieli na temat mechanizmów skutecznego uczenia się.

  • Poznanie roli motywacji i pamięci w procesie nauki.

  • Zapoznanie z technikami wspierającymi efektywne przyswajanie wiedzy przez uczniów.

 

Tematyka szkolenia:

  • Czym jest efektywne uczenie się.

  • Funkcje pamięci i krzywa zapominania.

  • Wpływ motywacji na wyniki w nauce.

  • Syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

V8. Neurodydaktyka – czyli jak uczy się mózg i co z tego wynika

Cele szkolenia:

  • Poznanie mechanizmów uczenia się mózgu w świetle badań neurobiologicznych.

  • Rozwijanie umiejętności projektowania procesów nauczania zgodnych z naturalnymi możliwościami ucznia.

  • Wdrażanie metod wspierających efektywność uczenia się.

 

Tematyka szkolenia:

  • Funkcjonowanie mózgu a proces uczenia się.

  • Wpływ stresu i emocji na przyswajanie wiedzy.

  • Znaczenie motywacji i pamięci w uczeniu się.

  • Metody dydaktyczne sprzyjające zapamiętywaniu i rozumieniu treści.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

V7. Nikt mnie nie rozumie! Jak pracować z nastolatkami?

Cele szkolenia:

  • Zrozumienie specyfiki rozwoju psychicznego nastolatków.

  • Nabycie umiejętności efektywnej komunikacji z młodzieżą w okresie dojrzewania.

  • Rozwijanie kompetencji nauczycieli w zakresie budowania relacji z nastolatkami.

 

Tematyka szkolenia:

  • Charakterystyka okresu dojrzewania.

  • Typowe zachowania i kryzysy nastolatków.

  • Strategie wspierające rozwój emocjonalny i społeczny młodzieży.

  • Skuteczna komunikacja z uczniami w okresie buntu.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

V6. Jak oceniać, aby wspierać ucznia?

Cele szkolenia:

  • Rozwijanie umiejętności nauczycieli w zakresie oceniania wspierającego rozwój ucznia.

  • Poznanie sposobów budowania motywacji uczniów poprzez konstruktywne informacje zwrotne.

  • Kształtowanie pozytywnego podejścia do procesu oceniania.

 

Tematyka szkolenia:

  • Rola oceniania w motywowaniu i wspieraniu ucznia.

  • Ocenianie kształtujące i jego wpływ na efektywność nauki.

  • Sposoby przekazywania informacji zwrotnej uczniom.

  • Błędy i pułapki w procesie oceniania.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

V5. Trudny rodzic czy trudna relacja? Jak współpracować z rodzicami, którzy są wyzwaniem dla szkoły?

Cele szkolenia:

  • Rozwijanie umiejętności komunikacji z rodzicami wymagającymi szczególnego podejścia.

  • Poznanie przyczyn konfliktów na linii szkoła–rodzic i sposobów ich rozwiązywania.

  • Wypracowanie skutecznych strategii współpracy z rodzicami.

 

Tematyka szkolenia:

  • Typy rodziców i źródła konfliktów.

  • Blokady komunikacyjne w relacji nauczyciel–rodzic.

  • Styl rozwiązywania konfliktów i jego wpływ na relacje nauczyciel – rodzic. 

  • Strategie przekazywania trudnych informacji o uczniu.

  • Tworzenie zasad skutecznej współpracy szkoły z rodzicami.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

V4. Program wychowawczo–profilaktyczny w szkole – diagnoza i ewaluacja

Cele szkolenia:

  • Wzrost kompetencji nauczycieli w zakresie skutecznego diagnozowania i ewaluacji działań wychowawczo-profilaktycznych.

  • Usprawnienie procesu tworzenia programów wychowawczych.

  • Poznanie szybkich i efektywnych metod badania potrzeb uczniów.

 

Tematyka szkolenia:

  • Znaczenie diagnozy w pracy wychowawczej.

  • Przeprowadzanie szybkich diagnoz dla programu wychowawczo–profilaktycznego.

  • Tworzenie planów pracy wychowawczej dla poszczególnych klas.

  • Sposoby przeprowadzania ewaluacji programu wychowawczego.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

V3. Planowanie i realizowanie innowacji pedagogicznych w szkole

Cele szkolenia:

  • Przygotowanie nauczycieli do tworzenia i realizacji innowacji pedagogicznych.

  • Rozumienie zasad dokumentowania i wdrażania innowacji w praktyce szkolnej.

  • Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o nowatorskie rozwiązania.

 

Tematyka szkolenia:

  • Zasady wprowadzania innowacji pedagogicznych.

  • Dokumentacja innowacji i przykłady dobrych praktyk.

  • Tworzenie przykładowej innowacji podczas szkolenia.

  • Pozyskiwanie środków pozabudżetowych na realizację innowacji.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

V2. Metoda projektu – nauka poprzez działanie

Cele szkolenia:

  • Zwiększenie umiejętności nauczycieli w planowaniu i prowadzeniu projektów edukacyjnych.

  • Poznanie zasad skutecznej realizacji metod projektowych w szkole.

  • Rozwijanie kreatywności uczniów poprzez projektową formę pracy.

 

Tematyka szkolenia:

  • Metoda projektu w podstawie programowej.

  • Cechy skutecznego projektu edukacyjnego.

  • Budowanie i zarządzanie zespołami projektowymi.

  • Dekalog nauczyciela prowadzącego projekt.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

V1. Standardy ochrony małoletnich

Cele szkolenia:

  • Przygotowanie nauczycieli do wdrażania i realizacji standardów ochrony dzieci w placówkach oświatowych.

  • Rozpoznawanie symptomów krzywdzenia dziecka w środowisku szkolnym.

  • Poznanie procedur interwencji i zasad zawiadamiania odpowiednich organów.

 

Tematyka szkolenia:

  • Podstawy prawne wprowadzania standardów ochrony małoletnich.

  • Bezpieczne relacje uczeń–nauczyciel.

  • Procedury interwencyjne w sytuacji podejrzenia krzywdzenia.

  • Symptomy krzywdzenia dzieci i sposoby ich rozpoznawania.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

V23. Odpowiedzialność prawna nauczycieli

Cele szkolenia:

  • Przygotowanie nauczycieli do przestrzegania obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy i prawa oświatowego.

  • Zapoznanie z zasadami odpowiedzialności dyscyplinarnej i porządkowej.

  • Poznanie przebiegu postępowania przed komisją dyscyplinarną.

 

Tematyka szkolenia:

  • Odpowiedzialność porządkowa nauczycieli według Kodeksu Pracy.

  • Przepisy prawa oświatowego dotyczące odpowiedzialności zawodowej.

  • Postępowanie przed komisją dyscyplinarną – etapy i zasady.

  • Ochrona nauczyciela w sytuacjach spornych.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

V22. Przemoc wobec dzieci – jak pomóc dziecku krzywdzonemu, ze szczególnym uwzględnieniem procedury Niebieskiej Karty

Cele szkolenia:

  • Podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie rozpoznawania i reagowania na przemoc wobec dzieci.

  • Zapoznanie z procedurą "Niebieskiej Karty" i zasadami współpracy z instytucjami pomocowymi.

  • Rozwijanie umiejętności wsparcia ofiar przemocy i ich ochrony.

 

Tematyka szkolenia:

  • Definicja agresji i przemocy wobec dzieci.

  • Rodzaje przemocy i skutki dla rozwoju dziecka.

  • Procedura Niebieskiej Karty – etapy i zasady.

  • Współpraca z Policją, sądem i innymi służbami.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

V21. „Spalam się” – jak radzić sobie z wypaleniem zawodowym nauczycieli

Cele szkolenia:

  • Zwiększenie świadomości nauczycieli na temat zjawiska wypalenia zawodowego.

  • Rozpoznawanie objawów wypalenia i grup ryzyka.

  • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze stresem i utrzymania motywacji w pracy zawodowej.

 

Tematyka szkolenia:

  • Różnica między zmęczeniem a wypaleniem zawodowym.

  • Stres – mechanizmy i techniki radzenia sobie.

  • Diagnozowanie wypalenia – symptomy i etapy.

  • Jak zapobiegać utracie motywacji do pracy w szkole.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

V20. Bezpieczeństwo w szkole – jak skutecznie dbać o bezpieczeństwo uczniów i nauczycieli?

Cele szkolenia:

  • Podniesienie świadomości nauczycieli w zakresie zapewniania bezpieczeństwa fizycznego i psychicznego w szkole.

  • Poznanie procedur i zasad reagowania na sytuacje zagrożenia.

  • Rozwijanie umiejętności w zakresie profilaktyki zagrożeń cyfrowych i realnych.

 

Tematyka szkolenia:

  • Obowiązki szkoły i nauczycieli w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa.

  • Sygnały zagrożenia i rekomendowane działania profilaktyczne.

  • Procedury w sytuacjach kryzysowych.

  • Profilaktyka cyberzagrożeń i zachowań ryzykownych wśród uczniów.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

V19. Budowanie „ducha zespołu” w Gronie Pedagogicznym

Cele szkolenia:

  • Wzmacnianie spójności i współpracy w radzie pedagogicznej.

  • Rozwijanie kompetencji interpersonalnych w pracy zespołowej.

  • Kształtowanie kultury współpracy i wzajemnego wsparcia w gronie nauczycieli.

 

Tematyka szkolenia:

  • Znaczenie spójności zespołu nauczycielskiego.

  • Ćwiczenia i działania budujące „ducha zespołu”.

  • Tworzenie strategii wzmacniających współpracę i wzajemne zaufanie w radzie pedagogicznej.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

V18. Profilaktyka uzależnień w szkołach i placówkach oświatowych

Cele szkolenia:

  • Podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie profilaktyki uzależnień wśród dzieci i młodzieży.

  • Poznanie strategii profilaktycznych pierwszo-, drugo- i trzeciorzędowych.

  • Rozwijanie umiejętności planowania i realizowania skutecznych działań profilaktycznych.

 

Tematyka szkolenia:

  • Rodzaje uzależnień i grupy ryzyka wśród uczniów.

  • Sygnały ostrzegawcze wskazujące na podejmowanie zachowań ryzykownych.

  • Strategie wzmacniania czynników chroniących i minimalizowania czynników ryzyka.

  • Planowanie i ewaluacja działań profilaktycznych w szkole.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

V17. IPET i WOPFU – jak je prawidłowo realizować?

Cele szkolenia:

  • Nabycie umiejętności prawidłowego opracowania i realizowania dokumentów IPET i WOPFU.

  • Zwiększenie świadomości roli diagnozy funkcjonowania ucznia w procesie edukacji specjalnej.

  • Rozwijanie kompetencji w zakresie pracy zespołowej nad wsparciem ucznia.

 

Tematyka szkolenia:

  • WOPFU – zasady zbierania danych i diagnozowania funkcjonowania ucznia.

  • IPET – konstrukcja i wdrażanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych.

  • Organizacja pracy zespołu nauczycieli i specjalistów.

  • Ocena efektywności realizowanych działań.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

V16. Pomoc psychologiczno–pedagogiczna w praktyce

Cele szkolenia:

  • Rozwijanie umiejętności nauczycieli w zakresie organizowania i dokumentowania pomocy psychologiczno–pedagogicznej.

  • Poznanie skutecznych metod wspierania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

  • Wzbogacenie warsztatu pracy o przydatne narzędzia i materiały dydaktyczne.

 

Tematyka szkolenia:

  • Podstawy prawne pomocy psychologiczno–pedagogicznej w szkole.

  • Organizacja zajęć korekcyjno–kompensacyjnych i wspierających rozwój ucznia.

  • Dostosowanie wymagań edukacyjnych – przykłady i zapisy.

  • Dokumentowanie działań pomocowych i wykorzystanie dostępnych aplikacji edukacyjnych.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

V15. Odpowiedzialność prawna nieletnich w świetle ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich

Cele szkolenia:

  • Zwiększenie wiedzy nauczycieli na temat odpowiedzialności prawnej uczniów.

  • Poznanie zasad postępowania w sytuacjach naruszenia prawa przez uczniów.

  • Rozwijanie kompetencji w zakresie budowania odpowiedzialności u młodzieży.

 

Tematyka szkolenia:

  • Pojęcia: nieletni, młodociany, małoletni w prawie polskim.

  • Odpowiedzialność prawna na podstawie Kodeksu karnego i ustawy o wspieraniu nieletnich.

  • Środki wychowawcze stosowane przez szkołę.

  • Budowanie świadomości prawnej i odpowiedzialności uczniów.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

V14. Agresja w szkole – jak zadbać o bezpieczeństwo uczniów i nauczycieli

Cele szkolenia:

  • Zwiększenie wiedzy nauczycieli na temat przeciwdziałania przemocy i agresji w szkole.

  • Poznanie procedur reagowania na sytuacje agresywne.

  • Rozwijanie umiejętności budowania bezpiecznego środowiska szkolnego.

 

Tematyka szkolenia:

  • Rodzaje i formy agresji i przemocy.

  • Procedury reagowania na agresję.

  • Ochrona nauczyciela przed agresją uczniów.

  • Skuteczne działania profilaktyczne na poziomie klasy i szkoły.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

V13. Każdy ma swój Everest! Motywowanie uczniów do osiągania celów na miarę swoich możliwości

Cele szkolenia:

  • Rozwijanie umiejętności skutecznego motywowania uczniów.

  • Poznanie roli oceniania i informacji zwrotnej w budowaniu motywacji.

  • Kształtowanie poczucia wartości i sprawczości wśród uczniów.

 

Tematyka szkolenia:

  • Od czego zależą osiągnięcia uczniów?

  • Czym jest sukces na miarę możliwości?

  • Efektywne strategie motywowania w pracy nauczyciela.

  • Współpraca z rodzicami jako element wzmacniania motywacji ucznia.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

V12. Dyscyplina w klasie – skuteczne metody budowania autorytetu nauczyciela

Cele szkolenia:

  • Rozwijanie kompetencji nauczycieli w zakresie zarządzania klasą i budowania autorytetu.

  • Poznanie skutecznych metod pracy z uczniami łamiącymi zasady.

  • Opracowanie strategii klasowych i szkolnych systemów dyscyplinujących.

 

Tematyka szkolenia:

  • Przyczyny zachowań naruszających dyscyplinę.

  • Skuteczne interwencje nauczyciela w sytuacjach trudnych.

  • System klasowych i szkolnych zasad oraz konsekwencji.

  • Współpraca z rodzicami uczniów sprawiających trudności.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

V11. Mediacje rówieśnicze sposobem na zmniejszenie agresji i konfliktów w szkole

Cele szkolenia:

  • Rozwijanie umiejętności nauczycieli w zakresie wprowadzania mediacji rówieśniczych.

  • Poznanie standardów i procedur prowadzenia mediacji w środowisku szkolnym.

  • Kształtowanie postaw empatii, dialogu i rozwiązywania konfliktów wśród uczniów.

 

Tematyka szkolenia:

  • Konflikt w szkole – wady i zalety.

  • Style rozwiązywania konfliktu.

  • Rola mediacji w pracy wychowawczej.

  • Praktyczne przykłady wprowadzania mediacji w szkole.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Mediacje rówieśnicze

Szkolenia Priorytety MEN

Szukasz czegoś ekstra dla kadry nauczycieli?

Sprawdź nasze premium szkolenia dla nauczycieli oraz mediacje rówieśnicze.

Masz pytania? Interesuje Cię któreś ze szkoleń lub szukasz szkolenia w konkretnym temacie? Napisz do nas!

Imię i nazwisko
Instytucja/Firma
Numer telefonu
Email
Opisz, jakiego szkolenia potrzebujesz? (możesz podać numer)
Gdzie ma odbyć się szkolenie?
Kiedy ma odbyć się szkolenie?
Ile osób ma wziąć udział w szkoleniu?
Wyślij
Wyślij
Form sent successfully. Thank you.
Please fill all required fields!

Administratorem Twoich danych jest Virtus Mens Anna Kaczmarska z siedzibą w Plac Teatralny 10/4-5, 41-800 Zabrze, wpisanej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, pod numerem NIP:7341556989, REGON:243295346.

Virtus Mens Anna Kaczmarska

Plac Teatralny 10/4-5

41-800 Zabrze

NIP: 7341556989

Realizacja strony Spectrum Marketing 2025.