Autorskie szkolenia dla nauczycieli Virtus Mens

person writing bucket list on book

Pobierz listę szkoleń

Wszystkie szkolenia nauczycieli w jednym dokumencie.

Czarno na białym. Wszystkie szkolenia w jednym pliku. Potrzebujesz przedstawić szkolenia osobom decyzyjnym lub kadrze nauczycieli? Pobierz listę wszystkich szkoleń Virtus Mens wraz z formularzem uczestnictwa.

Autorskie szkolenia dla nauczycieli

Cele szkolenia:

  • Przekazanie nauczycielom technik wspierających proces zapamiętywania treści edukacyjnych.

  • Rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie samodzielnego uczenia się.

  • Poznanie praktycznych metod aktywizujących pamięć i myślenie uczniów.

 

Tematyka szkolenia:

  • Rozpoznawanie preferowanych stylów uczenia się.

  • Łańcuchowa metoda skojarzeń.

  • Zastosowanie mnemotechnik w nauczaniu różnych przedmiotów.

  • Przykładowe ćwiczenia do wykorzystania na lekcjach.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Cele szkolenia:

  • Rozwijanie świadomości nauczycieli na temat mechanizmów skutecznego uczenia się.

  • Poznanie roli motywacji i pamięci w procesie nauki.

  • Zapoznanie z technikami wspierającymi efektywne przyswajanie wiedzy przez uczniów.

 

Tematyka szkolenia:

  • Czym jest efektywne uczenie się.

  • Funkcje pamięci i krzywa zapominania.

  • Wpływ motywacji na wyniki w nauce.

  • Syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Cele szkolenia:

  • Zrozumienie specyfiki rozwoju psychicznego nastolatków.

  • Nabycie umiejętności efektywnej komunikacji z młodzieżą w okresie dojrzewania.

  • Rozwijanie kompetencji nauczycieli w zakresie budowania relacji z nastolatkami.

 

Tematyka szkolenia:

  • Charakterystyka okresu dojrzewania.

  • Typowe zachowania i kryzysy nastolatków.

  • Strategie wspierające rozwój emocjonalny i społeczny młodzieży.

  • Skuteczna komunikacja z uczniami w okresie buntu.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Cele szkolenia:

  • Rozwijanie umiejętności komunikacji z rodzicami wymagającymi szczególnego podejścia.

  • Poznanie przyczyn konfliktów na linii szkoła–rodzic i sposobów ich rozwiązywania.

  • Wypracowanie skutecznych strategii współpracy z rodzicami.

 

Tematyka szkolenia:

  • Typy rodziców i źródła konfliktów.

  • Blokady komunikacyjne w relacji nauczyciel–rodzic.

  • Styl rozwiązywania konfliktów i jego wpływ na relacje nauczyciel – rodzic. 

  • Strategie przekazywania trudnych informacji o uczniu.

  • Tworzenie zasad skutecznej współpracy szkoły z rodzicami.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Cele szkolenia:

  • Wzrost kompetencji nauczycieli w zakresie skutecznego diagnozowania i ewaluacji działań wychowawczo-profilaktycznych.

  • Usprawnienie procesu tworzenia programów wychowawczych.

  • Poznanie szybkich i efektywnych metod badania potrzeb uczniów.

 

Tematyka szkolenia:

  • Znaczenie diagnozy w pracy wychowawczej.

  • Przeprowadzanie szybkich diagnoz dla programu wychowawczo–profilaktycznego.

  • Tworzenie planów pracy wychowawczej dla poszczególnych klas.

  • Sposoby przeprowadzania ewaluacji programu wychowawczego.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Cele szkolenia:

  • Przygotowanie nauczycieli do wdrażania i realizacji standardów ochrony dzieci w placówkach oświatowych.

  • Rozpoznawanie symptomów krzywdzenia dziecka w środowisku szkolnym.

  • Poznanie procedur interwencji i zasad zawiadamiania odpowiednich organów.

 

Tematyka szkolenia:

  • Podstawy prawne wprowadzania standardów ochrony małoletnich.

  • Bezpieczne relacje uczeń–nauczyciel.

  • Procedury interwencyjne w sytuacji podejrzenia krzywdzenia.

  • Symptomy krzywdzenia dzieci i sposoby ich rozpoznawania.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Cele szkolenia:

  • Rozumienie roli planowania pracy wychowawczej w kontekście polityki oświatowej państwa.

  • Umiejętność tworzenia planów wychowawczych dostosowanych do potrzeb różnych grup wiekowych.

  • Poznanie metod integrowania treści wychowawczych z programem wychowawczo-profilaktycznym szkoły.

 

Tematyka szkolenia:

  • Znaczenie planowania pracy wychowawczej dla realizacji polityki oświatowej MEN.

  • Kroki i zasady tworzenia planu wychowawczego na rok szkolny.

  • Analiza przykładowych planów pracy dla klas 1–3, 4–6, 7–8 oraz szkół ponadpodstawowych.

  • Praktyczne ćwiczenia – tworzenie własnych fragmentów planów wychowawczych.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Cele szkolenia:

  • Przygotowanie nauczycieli do przestrzegania obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy i prawa oświatowego.

  • Zapoznanie z zasadami odpowiedzialności dyscyplinarnej i porządkowej.

  • Poznanie przebiegu postępowania przed komisją dyscyplinarną.

 

Tematyka szkolenia:

  • Odpowiedzialność porządkowa nauczycieli według Kodeksu Pracy.

  • Przepisy prawa oświatowego dotyczące odpowiedzialności zawodowej.

  • Postępowanie przed komisją dyscyplinarną – etapy i zasady.

  • Ochrona nauczyciela w sytuacjach spornych.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Cele szkolenia:

  • Podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie rozpoznawania i reagowania na przemoc wobec dzieci.

  • Zapoznanie z procedurą "Niebieskiej Karty" i zasadami współpracy z instytucjami pomocowymi.

  • Rozwijanie umiejętności wsparcia ofiar przemocy i ich ochrony.

 

Tematyka szkolenia:

  • Definicja agresji i przemocy wobec dzieci.

  • Rodzaje przemocy i skutki dla rozwoju dziecka.

  • Procedura Niebieskiej Karty – etapy i zasady.

  • Współpraca z Policją, sądem i innymi służbami.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Cele szkolenia:

  • Zwiększenie świadomości nauczycieli na temat zjawiska wypalenia zawodowego.

  • Rozpoznawanie objawów wypalenia i grup ryzyka.

  • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze stresem i utrzymania motywacji w pracy zawodowej.

 

Tematyka szkolenia:

  • Różnica między zmęczeniem a wypaleniem zawodowym.

  • Stres – mechanizmy i techniki radzenia sobie.

  • Diagnozowanie wypalenia – symptomy i etapy.

  • Jak zapobiegać utracie motywacji do pracy w szkole.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Cele szkolenia:

  • Wzmacnianie spójności i współpracy w radzie pedagogicznej.

  • Rozwijanie kompetencji interpersonalnych w pracy zespołowej.

  • Kształtowanie kultury współpracy i wzajemnego wsparcia w gronie nauczycieli.

 

Tematyka szkolenia:

  • Znaczenie spójności zespołu nauczycielskiego.

  • Ćwiczenia i działania budujące „ducha zespołu”.

  • Tworzenie strategii wzmacniających współpracę i wzajemne zaufanie w radzie pedagogicznej.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Cele szkolenia:

  • Podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie profilaktyki uzależnień wśród dzieci i młodzieży.

  • Poznanie strategii profilaktycznych pierwszo-, drugo- i trzeciorzędowych.

  • Rozwijanie umiejętności planowania i realizowania skutecznych działań profilaktycznych.

 

Tematyka szkolenia:

  • Rodzaje uzależnień i grupy ryzyka wśród uczniów.

  • Sygnały ostrzegawcze wskazujące na podejmowanie zachowań ryzykownych.

  • Strategie wzmacniania czynników chroniących i minimalizowania czynników ryzyka.

  • Planowanie i ewaluacja działań profilaktycznych w szkole.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Cele szkolenia:

  • Nabycie umiejętności prawidłowego opracowania i realizowania dokumentów IPET i WOPFU.

  • Zwiększenie świadomości roli diagnozy funkcjonowania ucznia w procesie edukacji specjalnej.

  • Rozwijanie kompetencji w zakresie pracy zespołowej nad wsparciem ucznia.

 

Tematyka szkolenia:

  • WOPFU – zasady zbierania danych i diagnozowania funkcjonowania ucznia.

  • IPET – konstrukcja i wdrażanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych.

  • Organizacja pracy zespołu nauczycieli i specjalistów.

  • Ocena efektywności realizowanych działań.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Cele szkolenia:

  • Rozwijanie umiejętności skutecznego motywowania uczniów.

  • Poznanie roli oceniania i informacji zwrotnej w budowaniu motywacji.

  • Kształtowanie poczucia wartości i sprawczości wśród uczniów.

 

Tematyka szkolenia:

  • Od czego zależą osiągnięcia uczniów?

  • Czym jest sukces na miarę możliwości?

  • Efektywne strategie motywowania w pracy nauczyciela.

  • Współpraca z rodzicami jako element wzmacniania motywacji ucznia.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Cele szkolenia:

  • Rozwijanie kompetencji nauczycieli w zakresie zarządzania klasą i budowania autorytetu.

  • Poznanie skutecznych metod pracy z uczniami łamiącymi zasady.

  • Opracowanie strategii klasowych i szkolnych systemów dyscyplinujących.

 

Tematyka szkolenia:

  • Przyczyny zachowań naruszających dyscyplinę.

  • Skuteczne interwencje nauczyciela w sytuacjach trudnych.

  • System klasowych i szkolnych zasad oraz konsekwencji.

  • Współpraca z rodzicami uczniów sprawiających trudności.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Mediacje rówieśnicze

Szkolenia Priorytety MEN

Szukasz czegoś ekstra dla kadry nauczycieli?

Sprawdź nasze premium szkolenia dla nauczycieli oraz mediacje rówieśnicze.

Masz pytania? Interesuje Cię któreś ze szkoleń lub szukasz szkolenia w konkretnym temacie? Napisz do nas!

Imię i nazwisko
Instytucja/Firma
Numer telefonu
Email
Opisz, jakiego szkolenia potrzebujesz? (możesz podać numer)
Gdzie ma odbyć się szkolenie?
Kiedy ma odbyć się szkolenie?
Ile osób ma wziąć udział w szkoleniu?
Wyślij
Wyślij
Form sent successfully. Thank you.
Please fill all required fields!

Administratorem Twoich danych jest Virtus Mens Anna Kaczmarska z siedzibą w Plac Teatralny 10/4-5, 41-800 Zabrze, wpisanej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, pod numerem NIP:7341556989, REGON:243295346.

Virtus Mens Anna Kaczmarska

Plac Teatralny 10/4-5

41-800 Zabrze

NIP: 7341556989

Realizacja strony Spectrum Marketing 2025.