Szkolenia nauczycieli Priorytet MEN

person writing on a book

Pobierz listę szkoleń

Wszystkie szkolenia nauczycieli w jednym dokumencie.

Czarno na białym. Wszystkie szkolenia w jednym pliku. Potrzebujesz przedstawić szkolenia osobom decyzyjnym lub kadrze nauczycieli? Pobierz listę wszystkich szkoleń Virtus Mens wraz z formularzem uczestnictwa.

Priorytet MEN nr 1

Cele szkolenia:

  • Zwiększenie wiedzy na temat funkcjonowania dzieci ze spektrum autyzmu.

  • Rozwijanie kompetencji nauczycieli w zakresie wspierania edukacji i rozwoju dzieci z ASD.

  • Poznanie sposobów dostosowania metod pracy do potrzeb ucznia.

 

Tematyka szkolenia:

  • Charakterystyka spektrum autyzmu – wyzwania i potrzeby edukacyjne uczniów.

  • Deficyty i trudności wynikające ze spektrum autyzmu.

  • Omówienie objawów spektrum autyzmu i ich wpływu na parcę dydaktyczną.  

  • Organizacja lekcji i dobór odpowiednich metod dydaktycznych.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Cele szkolenia:

  • Przygotowanie nauczycieli do pracy z uczniami z problemami zdrowia psychicznego.

  • Rozpoznawanie objawów zaburzeń w zależności od wieku.

  • Współpraca szkoły z rodzicami w celu wsparcia ucznia.

 

Tematyka szkolenia:

  • Sygnały ostrzegawcze i symptomy zaburzeń psychicznych.

  • Omówienie najczęstszych  zaburzeń zdrowia psychicznego występujących u uczniów.

  • Strategie wsparcia ucznia i współpracy z rodziną.

  • Procedury stosowania "taryfy ulgowej" – kiedy i jak wspierać indywidualnie.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Cele szkolenia:

  • Zwiększenie wiedzy nauczycieli o dobrostanie uczniów i jego znaczeniu w procesie edukacyjnym.

  • Poznanie metod budowania wspierającej i zgranej klasy.

  • Rozwijanie umiejętności tworzenia pozytywnej atmosfery w zespole klasowym.

 

Tematyka szkolenia:

  • Definicja dobrostanu ucznia.

  • Wpływ dobrostanu ucznia na wyniku edukacyjne.

  • Praktyczne pomysły na ćwiczenia budujące relacje i empatię w klasie.

  • Tworzenie warunków do wzmacniania poczucia bezpieczeństwa i przynależności uczniów.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Cele szkolenia:

  • Zwiększenie świadomości nauczycieli na temat zdrowia psychicznego własnego i uczniów.

  • Poznanie czynników chroniących i ryzyka zdrowia psychicznego w szkole.

  • Rozwijanie kompetencji w zakresie rozpoznawania zaburzeń psychicznych u uczniów.

 

Tematyka szkolenia:

  • Zdrowie psychiczne nauczyciela i ucznia – zależności i wpływy.

  • Rozpoznawanie czynników ryzyka i sygnałów ostrzegawczych.

  • Wsparcie w sytuacjach kryzysowych – zasady i dobre praktyki.

  • Jak pracować z uczniem z zaburzeniami psychicznymi w szkole.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Założenie priorytetu MEN:

Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.

Priorytet MEN nr 2

2I. Wykorzystanie aplikacji multimedialnych w pracy z dziećmi przedszkolnymi

Cele szkolenia:

  • Rozwijanie umiejętności nauczycieli w zakresie stosowania aplikacji multimedialnych w pracy z najmłodszymi dziećmi.

  • Poznanie skutecznych narzędzi wspierających rozwój przedszkolaków.

  • Wzbogacenie warsztatu nauczyciela o nowoczesne rozwiązania dydaktyczne.

 

Tematyka szkolenia:

  • Narzędzia cyfrowe w edukacji przedszkolnej.

  • Aplikacje wyciszające, angażujące dzieci, kolorowanki XXL.

  • Wykorzystanie sztucznej inteligencji do animowania rysunków dzieci.

  • Tworzenie i przechowywanie własnych repozytoriów materiałów cyfrowych.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

2H. Cyberprzemoc – profilaktyka, procedury, dokumentowanie

Cele szkolenia:

  • Zwiększenie kompetencji nauczycieli w zakresie przeciwdziałania cyberprzemocy.

  • Rozpoznawanie zagrożeń płynących z sieci i form przemocy online.

  • Poznanie procedur interwencji w przypadku cyberprzemocy w szkole.

 

Tematyka szkolenia:

  • Formy przemocy w Internecie i zmieniające się zagrożenia cyfrowe.

  • Zasady reagowania w przypadkach cyberprzemocy.

  • Dokumentowanie zdarzeń i rola rodziców.

  • Współpraca szkoły z policją i innymi instytucjami.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

2G. Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych

Cele szkolenia:

  • Rozwijanie umiejętności nauczycieli w zakresie integracji technologii TIK z nauczaniem kompetencji kluczowych.

  • Poznanie darmowych narzędzi edukacyjnych wspierających rozwój uczniów.

  • Tworzenie inspirujących i angażujących treści edukacyjnych.

 

Tematyka szkolenia:

  • Katalog kompetencji kluczowych uczniów.

  • Przykłady rozwijania kompetencji na różnych przedmiotach.

  • Bezpłatne aplikacje edukacyjne – wykorzystanie TIK w praktyce.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Cele szkolenia:

  • Zwiększenie świadomości na temat ryzyka uzależnień cyfrowych wśród dzieci i młodzieży.

  • Rozpoznawanie sygnałów nadmiernego korzystania z urządzeń elektronicznych.

  • Wyposażenie nauczycieli w strategie profilaktyczne i edukacyjne.

 

Tematyka szkolenia:

  • Pokoleniowe zmiany w modelu korzystania z mediów.

  • Przyczyny uzależnień cyfrowych.

  • Sygnały ostrzegawcze wskazujące na problem.

  • Działania profilaktyczne dla szkół i dla rodziców (np. aplikacje kontroli rodzicielskiej).

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Cele szkolenia:

  • Rozwijanie kompetencji nauczycieli w zakresie edukacji medialnej i informacji cyfrowych.

  • Kształtowanie u uczniów umiejętności krytycznego analizowania treści online.

  • Wzmacnianie świadomości dotyczącej zagrożeń i manipulacji w mediach.

 

Tematyka szkolenia:

  • Edukacja medialna w dobie mediów społecznościowych – czym powinna być.

  • Świat realny i wirtualny w życiu nastolatka.

  • Podstawowe zasady myślenia krytycznego w analizie informacji.

  • Omówienie rutyn krytycznego myślenia.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Cele szkolenia:

  • Podniesienie świadomości nauczycieli w zakresie rozpoznawania i przeciwdziałania hejtowi.

  • Rozwijanie umiejętności reagowania na przypadki przemocy słownej w środowisku szkolnym i w sieci.

  • Wypracowanie strategii profilaktyki i wsparcia uczniów.

 

Tematyka szkolenia:

  • Definicja hejtu i mowy nienawiści – tradycyjna i nowoczesna forma.

  • Przyczyny hejtu w środowisku szkolnym i online.

  • Rozpoznawanie sygnałów ostrzegawczych.

  • Strategie przeciwdziałania hejtowi i budowanie pozytywnej komunikacji w klasie.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Cele szkolenia:

  • Rozwijanie kompetencji w zakresie projektowania materiałów edukacyjnych w Canvie.

  • Wykorzystanie aplikacji Canva do wzbogacania procesu dydaktycznego.

  • Poznanie narzędzi i funkcji Canvy opartych na sztucznej inteligencji.

 

Tematyka szkolenia:

  • Uzyskiwanie dostępu do bezpłatnych zasobów Canva dla edukacji.

  • Projektowanie plakatów, dyplomów i prezentacji.

  • Magiczne efekty AI w Canvie – edycja zdjęć, tworzenie grafik, karty pracy.

  • Praktyczne komendy i triki wspomagające pracę nauczyciela.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Cele szkolenia:

  • Zapoznanie nauczycieli z przepisami prawa autorskiego obowiązującymi w edukacji.

  • Rozwijanie umiejętności bezpiecznego korzystania z zasobów dostępnych online.

  • Praktyczne stosowanie przepisów prawa autorskiego w codziennej pracy szkolnej.

 

Tematyka szkolenia:

  • Podstawowe zagadnienia prawa autorskiego w szkole.

  • Dozwolony użytek edukacyjny a codzienna praktyka nauczycieli.

  • Prawo autorskie w kontekście sztucznej inteligencji i tworzenia treści.

  • Legalne źródła materiałów i konsekwencje naruszeń prawa.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Cele szkolenia:

  • Zapoznanie nauczycieli z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi sztucznej inteligencji.

  • Wskazanie szans i zagrożeń związanych z wykorzystaniem AI w edukacji.

  • Rozwijanie kompetencji w zakresie wykorzystania narzędzi AI w pracy dydaktycznej.

 

Tematyka szkolenia:

  • Definicja sztucznej inteligencji – podstawowe pojęcia.

  • Szanse i zagrożenia wykorzystania AI w szkole.

  • Aplikacje i narzędzia AI przydatne w codziennej pracy nauczyciela.

  • Rozpoznawanie prac pisanych z pomocą AI.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Założenie priorytetu MEN:

Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.

Priorytet MEN nr 3

Cele szkolenia:

  • Przygotowanie nauczycieli do systematycznego kształtowania postaw społecznych i patriotycznych uczniów.

  • Poznanie metod i narzędzi umożliwiających efektywną realizację działań wychowawczych na różnych przedmiotach.

  • Wzbogacenie warsztatu pracy o przykłady dobrych praktyk w wychowaniu.

 

Tematyka szkolenia:

  • Kształtowanie postaw społecznych i patriotycznych jako element kompetencji kluczowych.

  • Obszary wychowawcze w programach nauczania – przykłady realizacji.

  • Planowanie działalności wychowawczej w szkole.

  • Praktyczne ćwiczenia w tworzeniu działań wychowawczych na zajęciach edukacyjnych.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r. (Dz.U. z 6 czerwca 2019 r.).

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Cele szkolenia:

  • Podkreślenie znaczenia edukacji regionalnej w kształtowaniu świadomości obywatelskiej.

  • Przygotowanie nauczycieli do realizacji treści regionalnych na różnych etapach edukacyjnych.

  • Poznanie sposobów angażowania uczniów w działania lokalne.

 

Tematyka szkolenia:

  • Cele i podstawy prawne edukacji regionalnej.

  • Edukacja regionalna jako sposób wzmacniania tożsamości lokalnej i patriotyzmu.

  • Pomysły i inspiracje do pracy z uczniami na temat "małej ojczyzny".

  • Przykłady projektów i działań edukacyjnych na poziomie lokalnym.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r. (Dz.U. z 6 czerwca 2019 r.).

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Cele szkolenia:

  • Zrozumienie podstaw prawnych i założeń edukacji patriotycznej w szkole.

  • Zdobycie inspiracji do prowadzenia ciekawych działań patriotycznych.

  • Wzbogacenie warsztatu nauczyciela o nowoczesne metody kształtowania postaw patriotycznych.

 

Tematyka szkolenia:

  • Podstawy prawne edukacji patriotycznej.

  • Alternatywne formy upamiętniania ważnych wydarzeń – co zamiast akademii?

  • Wykorzystanie oferty instytucji kultury w edukacji patriotycznej.

  • Praktyczne pomysły i działania edukacyjne wspierające postawy obywatelskie i patriotyczne uczniów.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r. (Dz.U. z 6 czerwca 2019 r.).

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Cele szkolenia:

  • Rozumienie roli planowania pracy wychowawczej w kontekście polityki oświatowej państwa.

  • Umiejętność tworzenia planów wychowawczych dostosowanych do potrzeb różnych grup wiekowych.

  • Poznanie metod integrowania treści wychowawczych z programem wychowawczo-profilaktycznym szkoły.

 

Tematyka szkolenia:

  • Znaczenie planowania pracy wychowawczej dla realizacji polityki oświatowej MEN.

  • Kroki i zasady tworzenia planu wychowawczego na rok szkolny.

  • Analiza przykładowych planów pracy dla klas 1–3, 4–6, 7–8 oraz szkół ponadpodstawowych.

  • Praktyczne ćwiczenia – tworzenie własnych fragmentów planów wychowawczych.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r. (Dz.U. z 6 czerwca 2019 r.).

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Założenie priorytetu MEN:

Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę.

Priorytet MEN nr 4

4A. Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej

Cele szkolenia:

  • Podniesienie świadomości nauczycieli w zakresie edukacji prozdrowotnej.

  • Rozumienie związku między zdrowiem fizycznym a psychicznym w rozwoju uczniów.

  • Wzbogacenie warsztatu pracy nauczycieli o praktyczne metody promowania zdrowia.

 

Tematyka szkolenia:

  • Definicja edukacji zdrowotnej i jej miejsce w szkole.

  • Holistyczne podejście do zdrowia – relacja zdrowia fizycznego i psychicznego.

  • Planowanie działań prozdrowotnych w programie wychowawczo-profilaktycznym szkoły.

  • Praktyczne inicjatywy promujące zdrowy styl życia w społeczności szkolnej.

 

Czas trwania:⏳ 3 godziny dydaktyczne

 

Zaświadczenie:Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r. (Dz.U. z 6 czerwca 2019 r.).

 

ZOBACZ WIĘCEJ...

Założenie priorytetu MEN:

Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.

Mediacje rówieśnicze

Szkolenia autorskie nauczycieli

Szukasz czegoś ekstra dla kadry nauczycieli?

Sprawdź nasze premium szkolenia dla nauczycieli oraz mediacje rówieśnicze.

Masz pytania? Interesuje Cię któreś ze szkoleń lub szukasz szkolenia w konkretnym temacie? Napisz do nas!

Imię i nazwisko
Instytucja/Firma
Numer telefonu
Email
Opisz, jakiego szkolenia potrzebujesz? (możesz podać numer)
Gdzie ma odbyć się szkolenie?
Kiedy ma odbyć się szkolenie?
Ile osób ma wziąć udział w szkoleniu?
Wyślij
Wyślij
Form sent successfully. Thank you.
Please fill all required fields!

Administratorem Twoich danych jest Virtus Mens Anna Kaczmarska z siedzibą w Plac Teatralny 10/4-5, 41-800 Zabrze, wpisanej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, pod numerem NIP:7341556989, REGON:243295346.

Virtus Mens Anna Kaczmarska

Plac Teatralny 10/4-5

41-800 Zabrze

NIP: 7341556989

Realizacja strony Spectrum Marketing 2025.