Jesteśmy akredytowanym Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli tworzonym przez zespół praktyków przez wiele lat pracujących w szkołach różnego typu. Specjalizujemy się szkoleniach z obszaru wychowania, profilaktyki i uczenia się uczniów. Prowadzimy szkoleniowe rady pedagogiczne łączące teorię z praktyką. Jesteśmy w stanie przygotować szkolenie „szyte na miarę” potrzeb Waszego Grona Pedagogicznego. Nauczyciele uczestniczący w szkoleniu otrzymują zaświadczenie zgodne z wymaganiami MEN. Ponadto realizujemy warsztaty dla uczniów oraz spotkania edukacyjne dla rodziców. Zapraszamy do korzystania z naszej oferty.

 

SZKOLENIA W OBSZARZE WYBRANYCH PODSTAWOWYCH KIERUNKÓW REALIZACJI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA:

 

I – Kontynuacja działań na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy, w tym wsparcie powrotu do szkół języka łacińskiego jako drugiego języka obcego.


 

1. KSZTAŁTOWANIE POSTAW UCZNIÓW UKIERUNKOWANYCH NAPRAWDĘ DOBRO I PIĘKNO.
Program szkolenia:

  • Kształtowanie postaw uczniów jako element kompetencji kluczowych
  • Obszary kształtowania postaw w odniesieniu do wszystkich kompetencji na poszczególnych przedmiotach – przykłady realizacji.
  • Działalność wychowawcza w szkole jak ją planować i realizować.

 

 
2. ''A TO POLSKA WŁAŚNIE'' (STANISŁAW WYSPIAŃSKI). CIEKAWE SPOSOBY NA EDUKACJĘ PATRIOTYCZNĄ I POZNAWANIE POLSKIEJ KULTURY.
Program szkolenia:

    – Podstawy prawne edukacji patriotycznej.
    – Co zamiast akademii?
    – Inspiracje do pracy z wykorzystaniem oferty różnych instytucji.

 

 
3. ROLA EDUKACJI REGIONALNEJ W KSZTAŁTOWANIU WŁAŚCIWYCH POSTAW, ZAANGAŻOWANIA SPOŁECZNEGO.
Program szkolenia:

    – Cele edukacji regionalnej.
    – Podstawy prawne edukacji regionalnej.
    – Ciekawe pomysły na prowadzenie edukacji regionalnej.

 

 
4. METODA PROJEKTU - NAUKA POPRZEZ DZIAŁANIE.
Program szkolenia:

    – Metoda projektu w podstawie programowej.
    – Cechy dobrego projektu.
    – Dekalog nauczyciela prowadzącego projekt.
    – Zasady budowania grup projektowych.

 

 
5. PLANOWANIE I REALIZOWANIE INNOWACJI PEDAGOGICZNYCH W SZKOLE.
Program szkolenia:

    – Zasady wprowadzania w szkole innowacji pedagogicznych.
    – Dokumentowanie innowacji.
    – Pomysły, przykłady dobrych praktyk.
    – Wspólne tworzenie przykładowej innowacji.
    – Sposoby pozyskiwania pozabudżetowych środków finansowych na realizacje innowacji.

 

 
6. PROGRAM WYCHOWAWCZO – PROFILAKTYCZNY W SZKOLE. ''NIE TAKI DIABEŁ STRASZNY JAK GO MALUJĄ'' – CZYLI JAK BEZBOLEŚNIE PRZEPROWADZIĆ DIAGNOZĘ I EWALUACJĘ?
Program szkolenia:

    – Dobra diagnoza podstawą efektywnej pracy.
    – Jak skutecznie i szybko przeprowadzić dobrą diagnozę do programu wychowawczo – profilaktycznego.
    – Tworzenie planów pracy wychowawczej do poszczególnych klas.
    – Ewaluacja programu wychowawczego – jak zrobić to szybko i efektywnie.

 

 
7. PLANOWANIE PRACY WYCHOWAWCZEJ W KLASIE Z UWZGLĘDNIENIEM WYMAGAŃ MEIN.
Program szkolenia:

    – Jak planować pracę wychowawczą z uwzględnieniem założeń programu wychowawczo – profilaktycznego.
    – Jak uwzględnić kierunki polityki oświatowej państwa w planach pracy klas.
    – Przykładowe plany pracy wychowawczej dla klas 1-3, 4-6, 7-8 oraz dla szkół średnich.

 

 
8. TRUDNY RODZIC CZY TRUDNA RELACJA? JAK WSPÓŁPRACOWAĆ Z RODZICAMI, KTÓRZY SĄ WYZWANIEM DLA SZKOŁY.
Program szkolenia:

    – Typy rodziców w zakresie współpracy ze szkołą.
    – Przyczyny konfliktów pomiędzy rodzicami a nauczycielami.
    – Blokady komunikacyjne po stronie rodziców i nauczycieli.
    – Jak wypracować strategie współpracy z rodzicami.
    – Zasady przekazywania rodzicom negatywnych informacji o dziecku.

 

 
9. PROFILAKTYKA UZALEŻNIEŃ BEHAWIORALNYCH.
Program szkolenia:

    – Czym są uzależnienia behawioralne.
    – Rodzaje uzależnień behawioralnych.
    – Mechanizm uzależnienia.
    – Sygnały ostrzegawcze – jak rozpoznać problem.
    – Skuteczna profilaktyka we współpracy z rodzicami ucznia.

 

 
10. JAK DBAJĄC OD SIEBIE CHRONIĆ I WZMACNIAĆ ZDROWIE PSYCHICZNE DZIECI I MŁODZIEŻY.
Program szkolenia:

    – Zdrowie psychiczne uczniów i nauczycieli – czynniki chroniące i czynniki ryzyka.
    – Dbanie o dobrostan nauczyciela podstawą efektywnego dbania o zdrowie psychiczne uczniów.
    – Rozpoznawanie zaburzeń w obszarze zdrowia psychicznego uczniów.
    – Sytuacja kryzysowa – szanse i zagrożenia.
    – Plan działań w sytuacjach kryzysowych.

 

 
11. UCZEŃ ZE SPEKTRUM AUTYZMU W SZKOLE – ZROZUMIEĆ ABY WSPIERAĆ.
Program szkolenia:

    – Co to jest spektrum autyzmu?
    – Charakterystyka dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera.
    – Deficyty oraz wynikające z nich trudności, których doświadczają dzieci z autyzmem oraz Zespołem Aspergera.
    – Jak pomóc dziecku z autyzmem i Zespołem Aspergera w zdobyciu wiedzy i umiejętności społecznych – rola nauczyciela.
    – Organizacja lekcji/zajęć oraz dobór odpowiednich metod i form nauczania.

 

 

II WSPIERANIE ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI CYFROWYCH UCZNIÓW I NAUCZYCIELI, ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM BEZPIECZNEGO PORUSZANIA SIĘ W SIECI ORAZ KRYTYCZNEJ ANALIZY INFORMACJI DOSTĘPNYCH W INTERNECIE. POPRAWNE METODYCZNIE WYKORZYSTYWANIE PRZEZ NAUCZYCIELI NARZĘDZI I MATERIAŁÓW DOSTĘPNYCH W SIECI, W SZCZEGÓLNOŚCI OPARTYCH NA SZTUCZNEJ INTELIGENCJI.

 
1. WSPARCIE EDUKACJI MEDIALNEJ I KSZTAŁTOWANIE KRYTYCZNEGO PODEJŚCIA DO TREŚCI PUBLIKOWANYCH W INTERNECIE I NA PORTALACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH.

Program szkolenia:

    – Edukacja medialna – czym powinna być w dobie mediów społecznościowych.
    – Świat realny i wirtualny w życiu nastolatka.
    – Podstawowe założenia myślenia krytycznego.

 

2. PROFILAKTYKA UZALEŻNIEŃ OD TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH I INTERNETU.
Program szkolenia:

    – Pokoleniowa zmiana modelu korzystania z mediów.
    – Przyczyny uzależniania się dzieci i młodzieży od telefonów komórkowych i internetu.
    – Sygnały ostrzegawcze wskazujące na nadmierne korzystanie z telefonu. komórkowego i internetu.
    – Promowanie pozytywnych aspektów korzystania z nowoczesnych technologii.
    – Przykłady działań profilaktycznych do realizowania przez rodziców – aplikacje kontroli rodzicielskiej.
    – Przykłady działań profilaktycznych do realizowania przez szkoły.

 

 
3. ROZWIJANIE KOMPETENCJI KLUCZOWYCH UCZNIÓW Z WYKORZYSTANIEM TECHNOLOGII INFORMACYJNO – KOMUNIKACYJNYCH.
Program szkolenia:

    – Katalog kompetencji kluczowych uczniów wraz z przykładami wiedzy, umiejętności i postaw wskazujących na ich nabywanie.
    – Możliwości rozwijania kompetencji kluczowych na różnych przedmiotach w szkole.
    – Bezpłatne aplikacje edukacyjne do wykorzystania na wszystkich przedmiotach w rozwijaniu kompetencji kluczowych uczniów.

 

 

LISTA POZOSTAŁYCH SZKOLEŃ:

1. NIKT MNIE NIE ROZUMIE! JAK PRACOWAĆ Z NASTOLATKAMI?

Program szkolenia:

    – Specyfika okresu dojrzewania.
    – Kryzys wieku dojrzewania – jak wspierać nastolatka w rozwoju.
    – Typowe zachowania nastolatków – jak sobie z nimi radzić?
    – Komunikacja z nastolatkiem – co działa a co przeszkadza w porozumiewaniu się.

 

2. UCZEŃ Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI W SZKOLE.
Program szkolenia:

    – Sygnały ostrzegawcze – co może niepokoić?
    – Objawy zaburzeń w zależności od wieku.
    – Współpraca szkoła dom szansą na efektywne wsparcie ucznia.
    – Taryfa ulgowa – kiedy i jak stosować.

 

 
3. ZACHOWANIA TRUDNE I NIEBEZPIECZNE UCZNIÓW. JAK JE ROZRÓŻNIAĆ I JAK SOBIE Z NIMI RADZIĆ.
Program szkolenia:

    – Przyczyny trudnych zachowań uczniów.
    – Sposoby budowania autorytetu nauczycieli.
    – Zasady pracy z uczniem sprawiającym trudności wychowawcze.
    – Dekalog praktycznego rozwiązywania konfliktów.

 

 
4. JAK UCZY SIĘ MÓZG?
Program szkolenia:

    – Jak uczy się mózg?
    – Co to znaczy efektywne uczenie się?
    – Pamięć i jej rodzaje.
    – Krzywa zapominania.
    – Rola motywacji w procesie uczenia się.
    – Syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych.

 

 
5. JAK UCZYĆ DZIECI UCZENIA SIĘ? TECHNIKI EFEKTYWNEGO ZAPAMIĘTYWANIA NA LEKCJACH.
Program szkolenia:

    – Diagnozowanie preferowanego stylu ucznia się.
    – Wpływ stosowanych metod uczenia na efektywność uczenia się uczniów.
    – Łańcuchowa metoda skojarzeń i jej wykorzystanie na poszczególnych przedmiotach.
    – Wykorzystywanie mnemotechnik do zapamiętywania treści programowych.
    – Przykłady ćwiczeń ułatwiających zapamiętywanie do wykorzystania na lekcjach z różnych przedmiotów.

 

 
6. MEDIACJE RÓWIEŚNICZE W SZKOLE – CZY WARTO, JAK JE WPROWADZAĆ?
Program szkolenia:

    – Konflikt w szkole, wady, zalety.
    – Style rozwiazywania konfliktu.
    – Mediacje – dlaczego warto?
    – Standardy wprowadzania mediacji w szkole.

 

 
7. DYSCYPLINA W KLASIE – SKUTECZNE METODY BUDOWANIA AUTORYTETU NAUCZYCIELA.
Program szkolenia:

    – Przyczyny zachowań naruszających dyscyplinę.
    – Skuteczne zachowania w trudnych sytuacjach.
    – Konsekwencje, kary – klasowy i szkolny system dyscyplinujący.
    – Współpraca z rodzicami uczniów łamiących dyscyplinę.
    – Dyscyplina w klasie jako efekt pracy całej rady pedagogicznej.
    – Utrata władzy w klasie – skutki osobiste i zawodowe.

 

 
8. KAŻDY MA SWÓJ EVEREST! MOTYWOWANIE UCZNIÓW DO OSIĄGANIA CELÓW NA MIARĘ SWOICH MOŻLIWOŚCI.
Program szkolenia:

    – Od czego zależą osiągnięcia uczniów.
    – Sukces na miarę możliwości co to znaczy w praktyce?
    – Sposoby efektywnego motywowania uczniów.
    – Rola oceniania w motywowaniu uczniów do nauki.
    – Współpraca z rodzicami jako element motywowania uczniów do pracy.

 

 
9. SYTUACJE KRYZYSOWE W SZKOLE – PROCEDURY POSTĘPOWANIA I DOKUMENTOWANIA.
Program szkolenia:

    – Rodzaje sytuacji kryzysowych w szkole.
    – Reakcje ludzi na kryzys.
    – Zespół kryzysowy – role poszczególnych członków w zespole.
    – Plan działań kryzysowych.
    – Kontakty z mediami w sytuacjach kryzysowych.
    – Pozytywne aspekty kryzysu.

 

 
10. SAMOOKALECZENIA – PROCEDURY POSTĘPOWANIA, PROFILAKTYKA.
Program szkolenia:

    – Samookaleczenia – definicja, rodzaje.
    – Dlaczego oni to robią? Przyczyny zachowań autoagresywnych.
    – Profilaktyka działań autoagresywnych w szkole.
    – Procedura postępowania w szkole wobec ucznia samookaleczającego się.
    – Pozyskiwanie rodziców do współpracy w działaniach wobec ucznia samookaleczającego się.

 

 
11. ZABURZENIA DEPRESYJNE DZIECI I MŁODZIEŻY – JAK PRACOWAĆ ABY WSPIERAĆ.
Program szkolenia:

    – Uczeń z depresją w szkole – objawy zaburzeń i ich wpływ na funkcjonowanie szkolne.
    – Depresja z myślami samobójczymi i samookaleczaniami – szacowanie ryzyka samobójstwa, zasady podjęcia interwencji.
    – Metody i techniki pracy z uczniem z depresją.
    – „Taryfa ulgowa” – jak wymagać i kiedy odpuszczać.

 

 
12. PROFILAKTYKA SAMOBÓJSTW WŚRÓD MŁODZIEŻY. ZESPÓŁ KRYZYSOWY - POSTĘPOWANIE SZKOŁY PO ŚMIERCI UCZNIA.
Program szkolenia:

    – Czynniki chroniące i czynniki ryzyka.
    – Grupy szczególnie zagrożone.
    – Jak rozpoznać niebezpieczeństwo – sygnały ryzyka.
    – Działania profilaktyczne pierwszo, drugo i trzeciorzędowe.
    – Efekt Wertera i działania postsuicydalne.
    – Postępowanie po śmierci ucznia.

 

 
13. UCZEŃ Z DYSFORIA PŁCIOWĄ W PLACÓWCE OŚWIATOWEJ
Program szkolenia:

    – Biologiczne i psychologiczne podstawy seksualności dzieci i młodzieży.
    – Dysforia płciowa w klasyfikacjach medycznych.
    – Diagnoza i postępowanie terapeutyczne wobec osób z dyforią płciową.
    – Uczeń z dysforia płciową w szkole – praktyczne wskazówki postępowania.

 

 
14. CYBERPRZEMOC – PROFILAKTYKA, PROCEDURY, DOKUMENTOWANIE.
Program szkolenia:

    – Zmiany w zakresie korzystania z mediów.
    – Formy przemocy w Internecie.
    – Kształtowanie kultury korzystania z sieci.
    – Rola rodziców – aplikacje kontroli rodzicielskiej.
    – Procedura postępowania w przypadku stwierdzenia cyberprzemocy.

 

 
15. AGRESJA W SZKOLE – JAK ZADBAĆ O BEZPIECZEŃSTWO UCZNIÓW I NAUCZYCIELI?
Program szkolenia:

    – Rodzaje i formy agresji i przemocy.
    – Procedury reagowania na agresję.
    – Ochrona nauczyciela w sytuacji agresywnych zachowań uczniów.
    – Skuteczne działania profilaktyczne na poziomie szkoły, klasy i jednostki.

 

 
16. ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRAWNA NIELETNICH W ŚWIETLE USTAWY O WSPIERANIU I RESOCJALIZACJI NIELETNICH.
Program szkolenia:

    – Nieletni, młodociany, małoletni – definicje w prawie polskim.
    – Odpowiedzialność prawna na zasadach określonych w kodeksie karnym i ustawie o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich.
    – Środki wychowawcze możliwe do zastosowania przez dyrektora szkoły.
    – Jak budować poczucie odpowiedzialności u uczniów.

 

 
17. POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA W PRAKTYCE.
Program szkolenia:

    – Podstawy prawne udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
    – Realizacja zadań z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
    – Inspiracje do pracy – zbiór przydatnych materiałów, aplikacji i platform do realizacji zajęć korekcyjno – kompensacyjnych.
    – Dostosowanie wymagań – przykłady realizacji i zapisów.
    – Dokumentowanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej.

 

 
18. IPET WOPFU JAK JE PRAWIDŁOWO REALIZOWAĆ?
Program szkolenia:

    – WOPFU i IPET – obowiązki i zadania dyrektora, nauczycieli, szkoły.
    – WOPFU – zasady opracowania, metody zbierania danych.
    – Obserwacja pedagogiczna jako element diagnozy funkcjonowania ucznia.
    – IPET – zasady konstruowania.
    – Analiza składowych IPET – jak rozumieć dostosowania, zintegrowane działania nauczycieli, działania i współpracę z rodzicami, gdzie szukać wsparcia?
    – Ocena efektywności prowadzonych działań.

 

 
19. PROFILAKTYKA UZALEŻNIEŃ W SZKOŁACH I PLACÓWKACH OŚWIATOWYCH.
Program szkolenia:

    – Profilaktyka pierwszo, drugo i trzeciorzędowa – przykłady działań.
    – Strategie profilaktyczne i ich zastosowanie w praktyce szkolnej
    – Sposoby wzmacniania czynników chroniących i osłabiania czynników ryzyka w środowisku szkolnym.
    – Sygnały ostrzegawcze wskazujące na podejmowanie przez dzieci i młodzież zachowań ryzykownych.
    – Planowanie działań profilaktycznych w szkole – od diagnozy do ewaluacji.

 

 
20. BUDOWANIE „DUCHA ZESPOŁU
Program szkolenia:

    – Spójność zespołu nauczycielskiego – po co nam to potrzebne?
    – Kiedy 7/8 to więcej niż 1?
    – Praktycznie ćwiczenia rozwijające „ducha zespołu” w Gronie Pedagogicznym.

 

 
21. BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE – JAK SKUTECZNIE DBAĆ O BEZPIECZEŃSTWO UCZNIÓW I NAUCZYCIELI?
Program szkolenia:

    – Podstawy prawne zapewniania bezpieczeństwa uczniom.
    – Bezpieczeństwo fizyczne – rekomendacje dla działań szkoły.
    – Obowiązki nauczycieli, dyrektora szkoły oraz pracowników administracji i obsługi w zakresie zapewniania bezpieczeństwa uczniom.
    – Sygnały zagrożenia na które trzeba zwracać uwagę.
    – Profilaktyka cybe rzagrożeń.
    – Działania wychowawcze wobec rodziców uczniów.

 

 
22. „SPALAM SIĘ.
Program szkolenia:

    – Różnica między męczeniem a wypaleniem zawodowym.
    – Diagnozowanie wypalenia zawodowego.
    – Grupy ryzyka.
    – Sygnały wypalenia zawodowego.
    – Jak nie tracić motywacji do pracy w szkole.

 

 
23. PRZEMOC WOBEC DZIECI. JAK POMÓC DZIECKU KRZYWDZONEMU ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM PROCEDURY NIEBIESKIEJ KARTY?
Program szkolenia:

    – Agresja i przemoc – definicje.
    – Rodzaje i formy przemocy.
    – Jak pomóc ofiarom, sprawcom i świadkom przemocy.
    – Procedura reagowania na przemoc.
    – Zasady interwencji policji w szkole.
    – Procedura Niebieskiej Karty.

 

 
24. ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRAWNA NAUCZYCIELI.
Program szkolenia:

    – Odpowiedzialność porządkowa wynikająca z Kodeksu Pracy.
    – Przepisy prawa oświatowego w zakresie odpowiedzialności prawnej nauczycieli.
    – Zasady odpowiedzialności prawnej nauczycieli.
    – Postępowanie przed komisją dyscyplinarną.

 

 

   

W celu zamówienia szkolenia prosimy o kontakt telefoniczny: 792 252 747 lub mailowy: [email protected]