W CZYM JESZCZE POMAGAMY

 
Warsztaty dla dzieci i młodzieży

 

Prowadzimy warsztaty dla dzieci i młodzieży od klasy czwartej szkoły podstawowej do klasy czwartej szkoły ponadpodstawowej, Możemy przygotować warsztat dla konkretnej klasy, dostosowany do tematyki wynikającej z indywidualnych potrzeb.

 
 

Warsztaty “Nie jestem sam. Wiem gdzie znaleźć wsparcie w trudnych sytuacjach”
Cel ogólny:

Głównym celem zajęć jest kształtowanie umiejętności poszukiwania i proszenia o pomoc w trudnych sytuacjach oraz budowanie osobistej sieci wsparcia.

Cele szczegółowe:

Uczeń:
1. Kształtuje w sobie umiejętność rozpoznawania sytuacji trudnych i nazywania przeżywanych w związku z nimi emocji.
2. Ma świadomość konieczności szukania pomocy dla siebie i bliskich w sytuacjach kryzysowych.
3. Potrafi rozpoznawać własne zasoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
4. Rozwija umiejętność tworzenia osobistych sieci wsparcia.
5. Jest wrażliwy na potrzeby innych.
6. Posiada wiedzę o osobach i instytucjach od których można uzyskać pomoc w trudnych sytuacjach.

Czas trwania i warunki realizacji: Minimalny czas trwania 2 godziny lekcyjne. Warsztaty realizowane osobno dla każdej z klas. Osoby prowadzące dostosowują treści zajęć do poziomu i potrzeb uczniów.

 
 

Warsztaty “Techniki efektywnego uczenia się”

Cel ogólny:

Głównym założeniem zajęć jest kształtowanie umiejętności wykorzystywania technik efektywnego zapamiętywania w procesie uczenia się.

Cele szczegółowe:

1. Podniesienie skuteczności uczenia się uczniów. Kształtowanie pozytywnej motywacji do nauki.
2. Uczeń potrafi rozpoznać własne predyspozycje do uczenia się .
4. Motywowanie do korzystania z technik efektywnego zapamiętywania .
5. Rozwijanie koncentracji, lepszego skupienia uwagi.
 
 

Warsztaty „Budowanie pozytywnej samooceny niezbędnej do radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych.”

Cel główny:

Kształtowanie u uczniów umiejętności budowania pozytywnej samooceny oraz umiejętności korzystania z pomocy w sytuacjach kryzysowych.

Cele operacyjne

Uczeń:
1. Wie jaką wartość ma samoocena i jak ważne jest dla niego poczucie własnej wartości.
2. Ma świadomość swoich zalet i wad.
3. Potrafi budować pozytywny obraz siebie.
4. Wie, że szukanie pomocy w sytuacjach kryzysowych nie jest objawem słabości.
 
 

Warsztaty “Stres mnie mobilizuje, a nie blokuje”

Cel ogólny:

Głównym założeniem zajęć jest kształtowanie umiejętności rozpoznawania i radzenia sobie z napięciem i stresem związku z egzaminem maturalnym w celu efektywnego prezentowania swojej wiedzy i umiejętności na egzaminie.

Cele szczegółowe:

1. Kształtowanie umiejętności rozpoznawania u siebie objawów stresu.
2. Poznanie technik ułatwiających opanowanie stresu w sytuacjach egzaminacyjnych.
3. Wzmocnienie wewnętrznych zapór antystresowych poprzez pracę nad samooceną, motywacją, nastawieniem do zadań i własnymi przekonaniami.
 

 
Spotkania dla rodziców

Spotkania dla rodziców maja służyć wzmacnianiu ich kompetencji wychowawczych w celu bardziej efektywnego wspierania uczniów w przypadku pojawienia się sytuacji problemowych. Tematyka zajęć może być również inna niż proponowana poniżej, dostosowana do potrzeb rodziców konkretnej klasy.

  • Moje dziecko bezpieczne w sieci i mediach społecznościowych.
  • Wiem jak wspierać swoje dziecko w sytuacjach kryzysowych i korzystać pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
  • Stres przez maturą. Jak mądrze wspierać dziecko w budowaniu wewnętrznych zapór antystresowych.

 

 
 
Psychoterapia i konsultacje wychowawcze

Zapraszamy na psychoterapię, która może pomóc osobom doświadczającym trudności w obszarze emocji, relacji międzyludzkich, obniżenia nastroju lub stanów depresyjnych. Psychoterapia to też oferta dla osób szukających możliwości rozwoju osobistego i chcących dokonać trwałej zmiany w życiu.
Konsultacje wychowawcze to oferta skierowana do rodziców doświadczających trudności w swoich relacjach z dziećmi. Jest to forma poradnictwa a nie terapii. Na konsultacjach wychowawczych można uzyskać pomoc w rozwiazywaniu problemów wychowawczych z własnym dzieckiem, wskazówki dotyczące postępowania i dalszego działania, wsparcie w przezywanych trudnościach.

 
 
Biofeedback

EEG Biofeedback to metoda terapeutyczna, która zwiększa skuteczność funkcjonowania ludzkiego mózgu. Polega na nauczeniu mózgu samokontroli pracy za pomocą modyfikacji fal mózgowych. Celem treningu EEG Biofeedback jest osiągnięcie takiego stanu mózgu, aby wytworzyć utrwalony odpowiedni wzorzec reagowania, zoptymalizować pracę mózgu, by przy jednoczesnej relaksacji posiadać umiejętność pełnej koncentracji. Schorzenia, przy których zalecany jest biofeedback:

  • stres,
  • zaburzenia snu,
  • zaburzenia lękowe,
  • zaburzenia pamięci,
  • problemy z koncentracją,
  • zespół chronicznego zmęczenia,
  • depresja,
  • zespół Aspergera,
  • autyzm,
  • OCD – zachowania obsesyjno-kompulsywne,
  • nadmierne pobudzenie psychoruchowe,
  • ADHD – zespół nadpobudliwości psychoruchowej,
  • ADD – zespół zaburzeń koncentracji uwagi z małą nadpobudliwością ruchową lub bez niej,
  • PTSD – zespół stresu pourazowego,
  • dysleksja, dyskalkulia, dysgrafia, dysortografia,
  • zaburzenia rozwoju mowy i jej płynności,
  • moczenie nocne,
  • stany po uszkodzeniach mózgu,
  • uzależnienia,
  • anoreksja,