Rozwój umiejętności stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych.
Wzmocnienie kompetencji w projektowaniu i prowadzeniu interdyscyplinarnych zajęć edukacyjnych, które integrują treści z biologii, chemii, fizyki i geografii.
Zachęcanie uczniów do samodzielnego odkrywania, eksperymentowania i wyciągania wniosków.
Zachęcenie uczniów do działań projektowych.
⏳ 3 godziny dydaktyczne
Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.
Współczesna szkoła stawia przed nauczycielami coraz większe wyzwania – uczniowie oczekują zajęć angażujących, praktycznych i bliskich codziennemu życiu. Nauczanie przyrody nie może ograniczać się jedynie do teorii – kluczem staje się odkrywanie, eksperymentowanie i samodzielne wyciąganie wniosków. Odpowiedzią na te potrzeby jest szkolenie „Nauki Przyrodnicze – Od Obserwacji do Wniosków!”, które łączy interdyscyplinarne podejście z nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi (TIK).
rozwinąć umiejętności korzystania z nowoczesnych technologii TIK w nauczaniu biologii, chemii, fizyki i geografii,
wzmocnić kompetencje w projektowaniu interdyscyplinarnych zajęć, które łączą różne dziedziny przyrodnicze,
poznać strategie aktywizowania uczniów poprzez samodzielne odkrywanie, eksperymentowanie i analizowanie danych,
Szkolenie zostało zaplanowane tak, aby łączyć teorię z praktyką. Nauczyciele wezmą udział w ćwiczeniach, które mogą później przenieść na grunt szkolny. Program obejmuje m.in.:
Rola TIK w edukacji przyrodniczej – jak technologie mogą wspierać nauczanie biologii, chemii, fizyki i geografii.
Narzędzia TIK do obserwacji i pomiarów – praktyczne zastosowanie smartfonów, czujników oraz mikroskopów cyfrowych w zbieraniu i analizie danych.
Wizualizacja danych – tworzenie wykresów, tabel i prezentacji w oparciu o programy i aplikacje edukacyjne, które pomagają uczniom lepiej zrozumieć zależności i procesy.
Symulacje i modele cyfrowe – wykorzystanie interaktywnych programów do obrazowania zjawisk trudnych do zaobserwowania w warunkach szkolnych, np. ruchu cząsteczek czy procesów geologicznych.
Projekty interdyscyplinarne z TIK – planowanie i realizacja zajęć łączących różne dziedziny nauk przyrodniczych. Przykład: projekt badawczy „Jakość wody w lokalnej rzece”, łączący elementy biologii, chemii, fizyki i geografii.
Szkolenie daje nauczycielom praktyczne narzędzia, które pozwolą uczynić lekcje bardziej angażującymi i nowoczesnymi. Uczniowie zyskają możliwość uczenia się przez doświadczenie i odkrywanie, co wzmacnia ich motywację i rozwija kompetencje kluczowe XXI wieku – krytyczne myślenie, współpracę i umiejętność rozwiązywania problemów.
Dzięki integracji treści przyrodniczych z technologią informacyjno-komunikacyjną edukacja staje się bliższa realnemu światu – a to najlepsza droga, aby rozbudzić w młodych ludziach pasję do nauk przyrodniczych.
📌 To szkolenie to inwestycja w nowoczesne nauczanie, które inspiruje zarówno nauczycieli, jak i uczniów.
UWAGA! Wszystkie szkolenia nauczycieli możemy realizować stacjonarnie w dowolnej placówce edukacyjnej, z dojazdem na terenie kraju albo w formie warsztatu online poprzez MS Teams. Ty decydujesz, która forma jest lepsza dla Twojego zespołu!
Administratorem Twoich danych jest Virtus Mens Anna Kaczmarska z siedzibą w Plac Teatralny 10/4-5, 41-800 Zabrze, wpisanej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, pod numerem NIP:7341556989, REGON:243295346.
Sprawdź nasze premium szkolenia dla nauczycieli oraz szkolenia zgodne z priorytetami Ministerstra Edukacji Narodowej RP na 2025 rok.
Czarno na białym. Wszystkie szkolenia w jednym pliku. Potrzebujesz przedstawić szkolenia osobom decyzyjnym lub kadrze nauczycieli? Pobierz listę wszystkich szkoleń Virtus Mens wraz z formularzem uczestnictwa.
Virtus Mens Anna Kaczmarska
Plac Teatralny 10/4-5
41-800 Zabrze
NIP: 7341556989
Realizacja strony Spectrum Marketing 2025.