1D. Nauki Przyrodnicze – Od Obserwacji do Wniosków! Zajęcia interdyscyplinarne z wykorzystaniem TIK

photography of school room
The polish flag waves in the breeze.

Szkolenie zgodne z priorytetem MEN:

 

Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.

smiling woman standing while holding orange folder

Nauki Przyrodnicze – Od Obserwacji do Wniosków! Zajęcia interdyscyplinarne z wykorzystaniem TIK

Cele szkolenia:

  • Rozwój umiejętności stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych.

  • Wzmocnienie kompetencji w projektowaniu i prowadzeniu interdyscyplinarnych zajęć edukacyjnych, które integrują treści z biologii, chemii, fizyki i geografii.

  • Zachęcanie uczniów do samodzielnego odkrywania, eksperymentowania i wyciągania wniosków.

  • Zachęcenie uczniów do działań projektowych.

Tematyka szkolenia:

  • Rola TIK w edukacji przyrodniczej: Wprowadzenie do wykorzystania technologii w nauczaniu biologii, chemii, fizyki i geografii.
  • Narzędzia TIK do obserwacji i pomiarów: Wykorzystanie smartfonów, czujników i mikroskopów cyfrowych do zbierania danych.
  • Wizualizacja danych: Tworzenie wykresów, tabel i prezentacji z wykorzystaniem programów i aplikacji edukacyjnych.
  • Symulacje i modele cyfrowe: Jak używać interaktywnych programów do symulowania zjawisk, których nie można zaobserwować w szkole.
  • Projekty interdyscyplinarne z TIK: Planowanie zajęć łączących wiedzę z różnych przedmiotów przyrodniczych, np. projekt "Jakość wody w lokalnej rzece".

Czas trwania szkolenia:

⏳ 3 godziny dydaktyczne

Zaświadczenie:

Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie zgodne z §23 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r.

Zajęcia interdyscyplinarne z wykorzystaniem TIK

 

Współczesna szkoła stawia przed nauczycielami coraz większe wyzwania – uczniowie oczekują zajęć angażujących, praktycznych i bliskich codziennemu życiu. Nauczanie przyrody nie może ograniczać się jedynie do teorii – kluczem staje się odkrywanie, eksperymentowanie i samodzielne wyciąganie wniosków. Odpowiedzią na te potrzeby jest szkolenie „Nauki Przyrodnicze – Od Obserwacji do Wniosków!”, które łączy interdyscyplinarne podejście z nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi (TIK).

 

Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli okazję:

  • rozwinąć umiejętności korzystania z nowoczesnych technologii TIK w nauczaniu biologii, chemii, fizyki i geografii,

  • wzmocnić kompetencje w projektowaniu interdyscyplinarnych zajęć, które łączą różne dziedziny przyrodnicze,

  • poznać strategie aktywizowania uczniów poprzez samodzielne odkrywanie, eksperymentowanie i analizowanie danych,

 

Szkolenie zostało zaplanowane tak, aby łączyć teorię z praktyką. Nauczyciele wezmą udział w ćwiczeniach, które mogą później przenieść na grunt szkolny. Program obejmuje m.in.:

  • Rola TIK w edukacji przyrodniczej – jak technologie mogą wspierać nauczanie biologii, chemii, fizyki i geografii.

  • Narzędzia TIK do obserwacji i pomiarów – praktyczne zastosowanie smartfonów, czujników oraz mikroskopów cyfrowych w zbieraniu i analizie danych.

  • Wizualizacja danych – tworzenie wykresów, tabel i prezentacji w oparciu o programy i aplikacje edukacyjne, które pomagają uczniom lepiej zrozumieć zależności i procesy.

  • Symulacje i modele cyfrowe – wykorzystanie interaktywnych programów do obrazowania zjawisk trudnych do zaobserwowania w warunkach szkolnych, np. ruchu cząsteczek czy procesów geologicznych.

  • Projekty interdyscyplinarne z TIK – planowanie i realizacja zajęć łączących różne dziedziny nauk przyrodniczych. Przykład: projekt badawczy „Jakość wody w lokalnej rzece”, łączący elementy biologii, chemii, fizyki i geografii.

 

Dlaczego warto wziąć udział?

Szkolenie daje nauczycielom praktyczne narzędzia, które pozwolą uczynić lekcje bardziej angażującymi i nowoczesnymi. Uczniowie zyskają możliwość uczenia się przez doświadczenie i odkrywanie, co wzmacnia ich motywację i rozwija kompetencje kluczowe XXI wieku – krytyczne myślenie, współpracę i umiejętność rozwiązywania problemów.

Dzięki integracji treści przyrodniczych z technologią informacyjno-komunikacyjną edukacja staje się bliższa realnemu światu – a to najlepsza droga, aby rozbudzić w młodych ludziach pasję do nauk przyrodniczych.

 

📌 To szkolenie to inwestycja w nowoczesne nauczanie, które inspiruje zarówno nauczycieli, jak i uczniów.

Masz pytania? Interesuje Cię nasze szkolenie  1D. Nauki Przyrodnicze – Od Obserwacji do Wniosków! Zajęcia interdyscyplinarne z wykorzystaniem TIK? Napisz do nas!

 

UWAGA! Wszystkie szkolenia nauczycieli możemy realizować stacjonarnie w dowolnej placówce edukacyjnej, z dojazdem na terenie kraju albo w formie warsztatu online poprzez MS Teams. Ty decydujesz, która forma jest lepsza dla Twojego zespołu!

Imię i nazwisko
Instytucja/Firma
Numer telefonu
Email
Gdzie ma odbyć się szkolenie?
Kiedy ma odbyć się szkolenie?
Ile osób ma wziąć udział w szkoleniu?
Wyślij
Wyślij
Form sent successfully. Thank you.
Please fill all required fields!

Administratorem Twoich danych jest Virtus Mens Anna Kaczmarska z siedzibą w Plac Teatralny 10/4-5, 41-800 Zabrze, wpisanej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, pod numerem NIP:7341556989, REGON:243295346.

Mediacje rówieśnicze

Szkolenia Priorytety MEN

Szkolenia autorskie nauczycieli

Szukasz czegoś ekstra dla kadry nauczycieli?

Sprawdź nasze premium szkolenia dla nauczycieli oraz szkolenia zgodne z priorytetami Ministerstra Edukacji Narodowej RP na 2025 rok.

Pobierz listę szkoleń

Wszystkie szkolenia nauczycieli w jednym dokumencie.

Czarno na białym. Wszystkie szkolenia w jednym pliku. Potrzebujesz przedstawić szkolenia osobom decyzyjnym lub kadrze nauczycieli? Pobierz listę wszystkich szkoleń Virtus Mens wraz z formularzem uczestnictwa.

Virtus Mens Anna Kaczmarska

Plac Teatralny 10/4-5

41-800 Zabrze

NIP: 7341556989

Realizacja strony Spectrum Marketing 2025.