Według raportu „Future Work Skills 2020” opracowanego przez Institute for the Future for the University of Phoenix Research Institute czeka nas:– ciągłe uczenie się i przekwalifikowanie się, mobilność, elastyczność, specjalizacja w jednej dziedzinie i szeroka wiedza z pozostałych;– praca w międzynarodowym środowisku (znajomości języków obcych, umiejętności interpersonalne, otwartość, komunikatywność, czy umiejętność pracy w zespole);– praca w wirtualnych zespołach (umiejętności interpersonalne, umiejętności cyfrowe, samodyscyplina);– praca w szumie informacyjnym (analiza, synteza, interpretacja, prezentacja);– programowanie (kreatywne, innowacyjne myślenie)
Aby podołać temu wyzwaniu niezbędne są kompetencji kluczowe, czyli te, których wszystkie osoby potrzebują do samorealizacji i rozwoju osobistego, zatrudnienia, włączenia społecznego, zrównoważonego stylu życia, udanego życia w pokojowych społeczeństwach, kierowania życiem w sposób prozdrowotny i aktywnego obywatelstwa. Zostały one określone w Zaleceniach Rady Unii Europejskiej z dnia 22 maja 2018 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie. Kompetencje są kombinacja wiedzy, umiejętności i postaw, których zadaniem jest pomóc jednostce w radzeniu sobie w zmieniającej się rzeczywistości. Zakres kompetencji zmieniał się wraz z nowymi wyzwaniami. Dla porównania przedstawiamy Państwu określenie kompetencji z 2006 i 2018 roku
Virtus Mens Anna Kaczmarska
Plac Teatralny 10/4-5
41-800 Zabrze
NIP: 7341556989
Realizacja strony Spectrum Marketing 2025.